lørdag 28. januar 2012

The Dali

I oktober og november var jeg og familien min på ferie i Florida, og en av de siste dagene bestemte jeg meg for å dra til Tampa Bay.. både for å oppleve selve stedet, men også fordi jeg hørte at det var et Salvador Dali museum der. Det viste seg at jeg absolutt ikke skulle angre på dette. "The Dali" i st.petersburg/Tampa Bay byr ikke bare på kunst, men også helt utrolig arkitektur og naturopplevelser. Museet har en helt fantastisk beliggenhet der man ser rett ut mot Mexico-golfen... Så hvis noen skal til området bør  dette stedet virkelig prioriteres å besøke. Vi var der bare i noen få timer, men skulle gjerne hatt noen dager der.
Bygget gir deg en helt magisk opplevelse. Alt er gjennomtenkt, og gjenspeiler Dali sin kunst.




        


Bygget er tegnet av HOK architects.            



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar